Istnieje wiele sposobów na to, jak zadbać zarówno o opony, jak i całe koła. Utrzymanie opon w dobrym stanie technicznym ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo podczas jazdy. Bardzo ważna jest regularna konserwacja, która pomoże uniknąć kosztownych napraw w przyszłości. Takie kwestie jak prawidłowe ciśnienie w oponach, bieżnik, przechowywanie opon i dokręcenie śrub mocujących nie mogą być bagatelizowane.

Pompowanie kół

Pracownicy serwisów samochodowych doskonale zadbają o koła i opony. Ich podstawowe narzędzia pracy to np. klucze, wkrętaki, młotki czy szczypce płaskie, ale także różnego rodzaju narzędzia z napędem elektrycznym i pneumatycznych, takie jak klucze do montażu i demontażu kół. Wszyscy kierowcy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że do komfortowej i bezpiecznej jazdy potrzebne są dobrze napompowane opony. W tym celu niezbędny jest pistolet do pompowania kół. Takie urządzenia znajdują się w większości warsztatów samochodowych i posiadają dodatkowe wyposażenie – regulatory powietrza, naolejacze powietrza, filtry powietrza, szybkozłącza, reduktory, węże, sprężarki.

Jak działa kompresor do pompowania kół?

Kiedy ciśnienie w oponach jest zbyt niskie koniecznie trzeba je dopompować. Ciśnienie w oponach ma ogromny wpływ na przyczepność na drodze, wpływa na komfort jazdy i bezpieczeństwo użytkowników ruchu drogowego. Kompresor do pompowania kół pozwoli uniknąć wielu przykrych niespodzianek. Samo używanie kompresora nie jest trudne i skomplikowane i każdy kierowca powinien sobie poradzić bez najmniejszych kłopotów. Producenci tych urządzeń przykładają wiele starań, aby obsługa była jak najbardziej intuicyjna.

kompresor do pompowania kół

Do czego służy szlifierka do opon?

Co zrobić w sytuacji, kiedy opona zostanie uszkodzona? Oczywiście najłatwiej wymienić na nową, ale nie zawsze jest to konieczne. Niektóre uszkodzenia można bez trudu naprawić u wulkanizatora. Do napraw uszkodzeń bieżnika może się przydać szlifierka do opon.

szlifierka do opon

Jest to urządzenie, które pozwoli przygotować powierzchnię do dalszych czynności. Mówiąc w dużym skrócie, obszar opony, który podlega naprawie, musi zostać poddany mechanicznemu szorstkowaniu, ponieważ tylko to zagwarantuje prawidłowe przyleganie wkładu do opony. Do takich napraw stosuje się także specjalne środki chemiczne, które nie zastąpią wspomnianego już szorstkowania, ale znacznie je ułatwią. Warto również zdawać sobie sprawę z tego, że nie każde uszkodzenia opon nadają się do naprawy. Dopuszczalna ilość napraw dla opon do samochodów osobowych to trzy, a ciężarowych cztery. Potem trzeba kupić nowe.

Sklep internetowy Pneumatyka