Kupując alufelgi mamy do wyboru dwa rozwiązania: kupić gotowe dopasowane do modelu auta lub uniwersalnych obręczy, które panują prawie do każdego auta.

uniwersalne felgi

Minusem uniwersalnych felg jest niedopasowanie do centralnego otworu obręczy do średnicy piasty modelu konkretnego auta. Dopuszczalny luz na piaście maksymalnie może wynieść do 0,1 mm. Jednak producenci felg mają rozwiązanie tego problemu, pierścienie centrujące Poznań. Te pierścienie służą do wypełnienia pustej przestrzeni pomiędzy otworem centrującym a piastą. Najważniejsze to dobrać odpowiedni rozmiar pierścienia. Do pomiaru można wykorzystać suwmiarkę. Jeśli jednak mamy wątpliwości, możemy poprosić wulkanizatora o określenie rozmiaru. Dostępne modele pierścieni wykonane są z tworzywa sztucznego, produkt wykonany z trwalszego materiału jest ciężko dostępny. Plastikowe pierścienie możemy kupić za kilka złot za sztukę. Dobrze dobrane plastikowe pierścienie powinny posłużyć na kilka lat.

Jak dobrać alufelgi ?

Ładne i dobrze dobrane alufelgi dodają uroku autu. Jednak przy wyborze tego wyposażenia warto kierować się rozsądkiem, a nie emocjami. Źle dobrane alufelgi pogarszają komfort jazdy. Felga nie powinno tylko dobrze wygląd, to element pojazdy, który ma wpływ na bezpieczeństwo podróżujących autem. Nie warto przy wyborze zwracać uwagę tylko na cenę, kupując najtańsze modele, ryzykujemy. Może się okazać, że na kiepskiej drodze, wjechaniu w dziurę, felgi pękną. Solidne felgi aluminiowe sprawują się lepiej niż felgi stalowe. Skutecznie odprowadzają ciepło zacisków hamulcowych, w przypadku felg stalowych może to być utrudnione. Tanie produkty szybko się zniekształcają, łatwo odpryskuje z nich lakier, są podatne na pęknięcia. Na pierwszy rzut oka nie można ocenić jakość felg, można to zrobić do dłuższym używaniu.
Felgi produkowane na terenie EU posiadają odpowiednie atesty. W instrukcji obsługi auta można znaleźć informację, jaki jest dopuszczalny rozmiar felg, jeśli chcemy zamontować szersze, musimy poszukać informacji na ten temat w internecie. Ważnym parametrem jest osadzenie felgi, niewłaściwe osadzenie spowoduje,że koło będzie ocierało o nadwozie.