Wymiana elementów karoserii w zabytkowych samochodach bywa problematyczna. Dlaczego? Wszystko przez to, że na rynku jest coraz mniej oryginalnych części zamiennych. Masz w garażu Volkswagena Garbusa z pierwszych lat produkcji? Nowa klapa silnika do Garbusa z lat 1938-1940 może być naprawdę rzadkim okazem. Zobacz, co możesz zrobić, aby znaleźć nowy element karoserii dopasowany do tego kultowego auta.

Klapa silnika VW Garbus – kiedy powinieneś ją wymienić?

Jeśli jesteś miłośnikiem zabytkowej motoryzacji, na pewno chcesz utrzymać pojazdy w swojej kolekcji w idealnym stanie wizualnym i technicznym. Niestety wieloletni Garbus nawet w idealnych warunkach garażowania jest narażony na występowanie ognisk rdzy. Na wymianę maski w VW Garbus zdecyduj się, jeśli:

  • na powierzchni elementu jest widoczna rdza,
  • maska została zniekształcona,
  • nie możesz zamknąć klapy silnika ze względu na urwane zaczepy,
  • nie chcesz oddawać oryginalnego elementu do lakierowania.

Aby utrzymać nienaganny wygląd zabytkowego Garbusa, koniecznie wymień klapę silnika na nową od razu, jeśli tylko zauważysz zarysowania, rdzę lub inne uszkodzenia. Klapy i maski do Garbusa i wielu innych modeli klasycznych aut od Volkswagena zamówisz na stronie: https://garbus.pl/pl/c/Klapy-i-maski/3767.

Ile kosztuje maska VW Garbus?

Klapa silnika do VW Garbusa z pierwszych lat produkcji to obecnie koszt na poziomie nawet do 2000 złotych. Ostateczna cena zakupu jest uzależniona od wybranej kolorystyki maski, a także wersji. Najpopularniejsze odmiany klapy silnika do tego modelu to wersje:

  • T1-66,
  • T1–1300,
  • T1-1302 z dodatkowymi wlotami powietrza,
  • T-1-67,
  • i wiele innych…

Maski do Garbusa dzielimy ze względu na roczniki. Pamiętaj, aby dopasować klapę silnika zgodnie z rocznikiem i modelem swojego pojazdu. W przeciwnym razie może okazać się, że z pozoru podobna maska od Garbusa wcale nie będzie idealnie pasować.

Przeczytaj również: https://garbus.pl/pl/n/55.

Jak wymienić klapę silnika w Volkswagenie Garbus?

Wymianę klapy silnika w VW Garbus możesz przeprowadzić samodzielnie lub poprosić o pomoc wykwalifikowanego specjalistę w zakładzie mechaniki pojazdów. Decyzja należy do Ciebie. Procedura wymiany klapy silnikowej w tym kultowym samochodzie przebiega następująco:

  1. Ustaw pojazd nieruchomo, zaciągnij hamulec ręczny i skompletuj niezbędne narzędzia.
  2. Otwórz klapę silnika. W tylnej części znajdziesz zawiasy, które trzeba odkręcić. Zależnie od wersji Garbusa, zawiasy są na zewnątrz lub od wewnątrz pod wykładziną.
  3. Oznacz położenie zawiasów, np. markerem, aby później łatwiej zamontować nową klapę w odpowiednim miejscu.
  4. Odłącz ewentualne przewody, które idą pod maską.
  5. Następnie poluzuj śruby montażowe i wyjmij klapę wraz z zawiasami z miejsc montażowych.

Jeśli potrzebujesz oryginalnej maski, zawiasów lub innych części do Garbusa, znajdziesz je w sklepie internetowym garbus.pl.

W trakcie wymiany maski w VW Garbus zadbaj o to, aby mieć pomoc drugiej osoby. Klapa silnika jest dość ciężka i łatwo ją upuścić. Na koniec po przeprowadzonym montażu nowego elementu upewnij się, że maska przylega idealnie do ramy. W przeciwnym razie konieczna będzie dodatkowa regulacja, aby nie było problemów z jej zamknięciem.