Wymiana elementów karoserii w zabytkowych samochodach bywa problematyczna. Dlaczego? Wszystko przez to, że na rynku jest coraz mniej oryginalnych części zamiennych. Masz w garażu Volkswagena Garbusa z pierwszych lat produkcji? Nowa klapa silnika do Garbusa z lat 1938-1940 może być naprawdę rzadkim okazem. Zobacz, co możesz zrobić, aby znaleźć nowy element karoserii dopasowany do tego kultowego auta.
Klapa silnika VW Garbus – kiedy powinieneś ją wymienić?
Jeśli jesteś miłośnikiem zabytkowej motoryzacji, na pewno chcesz utrzymać pojazdy w swojej kolekcji w idealnym stanie wizualnym i technicznym. Niestety wieloletni Garbus nawet w idealnych warunkach garażowania jest narażony na występowanie ognisk rdzy. Na wymianę maski w VW Garbus zdecyduj się, jeśli:
- na powierzchni elementu jest widoczna rdza,
- maska została zniekształcona,
- nie możesz zamknąć klapy silnika ze względu na urwane zaczepy,
- nie chcesz oddawać oryginalnego elementu do lakierowania.
Aby utrzymać nienaganny wygląd zabytkowego Garbusa, koniecznie wymień klapę silnika na nową od razu, jeśli tylko zauważysz zarysowania, rdzę lub inne uszkodzenia. Klapy i maski do Garbusa i wielu innych modeli klasycznych aut od Volkswagena zamówisz na stronie: https://garbus.pl/pl/c/Klapy-i-maski/3767.
Ile kosztuje maska VW Garbus?
Klapa silnika do VW Garbusa z pierwszych lat produkcji to obecnie koszt na poziomie nawet do 2000 złotych. Ostateczna cena zakupu jest uzależniona od wybranej kolorystyki maski, a także wersji. Najpopularniejsze odmiany klapy silnika do tego modelu to wersje:
- T1-66,
- T1–1300,
- T1-1302 z dodatkowymi wlotami powietrza,
- T-1-67,
- i wiele innych…
Maski do Garbusa dzielimy ze względu na roczniki. Pamiętaj, aby dopasować klapę silnika zgodnie z rocznikiem i modelem swojego pojazdu. W przeciwnym razie może okazać się, że z pozoru podobna maska od Garbusa wcale nie będzie idealnie pasować.
Przeczytaj również: https://garbus.pl/pl/n/55.
Jak wymienić klapę silnika w Volkswagenie Garbus?
Wymianę klapy silnika w VW Garbus możesz przeprowadzić samodzielnie lub poprosić o pomoc wykwalifikowanego specjalistę w zakładzie mechaniki pojazdów. Decyzja należy do Ciebie. Procedura wymiany klapy silnikowej w tym kultowym samochodzie przebiega następująco:
- Ustaw pojazd nieruchomo, zaciągnij hamulec ręczny i skompletuj niezbędne narzędzia.
- Otwórz klapę silnika. W tylnej części znajdziesz zawiasy, które trzeba odkręcić. Zależnie od wersji Garbusa, zawiasy są na zewnątrz lub od wewnątrz pod wykładziną.
- Oznacz położenie zawiasów, np. markerem, aby później łatwiej zamontować nową klapę w odpowiednim miejscu.
- Odłącz ewentualne przewody, które idą pod maską.
- Następnie poluzuj śruby montażowe i wyjmij klapę wraz z zawiasami z miejsc montażowych.
Jeśli potrzebujesz oryginalnej maski, zawiasów lub innych części do Garbusa, znajdziesz je w sklepie internetowym garbus.pl.
W trakcie wymiany maski w VW Garbus zadbaj o to, aby mieć pomoc drugiej osoby. Klapa silnika jest dość ciężka i łatwo ją upuścić. Na koniec po przeprowadzonym montażu nowego elementu upewnij się, że maska przylega idealnie do ramy. W przeciwnym razie konieczna będzie dodatkowa regulacja, aby nie było problemów z jej zamknięciem.
Najnowsze komentarze