Jeżeli interesujesz się trochę mechaniką samochodową nadwozia samochodów osobowych nie powinny być Ci obce. Jednym z ciekawszych i bardziej złożonych elementów budowy samochodu jest układ kierowniczy budowa jego jest bardzo istotna w sprawnym działaniu całego auta.

 

Oto kilka elementów budowy podstawowego układu kierowniczego samochodu, które są niezwykle istotne w całej konstrukcji nadwozia samochodów osobowych:

Widoczne dla naszych oczy koło kierownicy zamontowane na kolumnie, w dalszej części znajduje się wał kolumny przenoszący skręt kołem do przekładni. Występujący w samochodach podział na przekładnie kierownicze: zębata (często nazywana maglownicą), ślimakowa, globoidalna, śrubowo-kulkowa stosowane w zależności od napędu w jaki jest wyposażony dany samochód – na przednie, bądź tylne koła. Następnymi w kolejności bardzo ważnymi elementami układu kierowniczego i jego budowy są czujnik momentu skrętu kierownicy wraz z czujnikiem kąta skrętu, wspomaganie kierownicy za pomocą odpowiedniego silnika umieszczonego przy zębniku wspomagania i sterowniku wspomagania kierownicy, które koordynują całą pracę.